Thursday, March 31, 2011

Do'a Di Malam Ramadhan.


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Marilah kita bersama-sama berdoa di bulan Ramadhan yang mulia.Yang penting bagi kita ialah terus beribadat dan berdoa agar mendapat kasih sayang dan rahmat Allah SWT.

بسم الله الرحمن الرحيم

"Ya Allah, ya Tuhan kami. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Kami memohon taubat kepada Mu ya Allah. Engkaulah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan Engkau telah berfirman "Dan sesungguhnya Aku yang amat memberi ampun kepada orang-orang yang bertaubat serta beriman dan beramal soleh, kemudian dia tetap teguh menurut petunjuk yang diberikan kepadanya" (Taha:82). Sesungguhnya Rasulullah saw jua memohon keampunan dari Engkau ya Allah, maka apakah kami tidak akan memohon keampunan dan ketaubatan di atas segala kesalahan-kesalahan kami sepertimana Rasulullah yang Engkau kasihi!"


"Ya Allah, sesungguhnya kami banyak menganiaya diri kami sendiri yakni banyak melakukan dosa. Dan tiadalah sesiapa yang dapat mengampunkan dosa-dosa itu melainkan Engkau; maka ampunkanlah kami di sisi Mu dan berilah rahmat kepada kami, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Maha Penyayang."


"Ya Allah, kami memohon ketetapan rahmat Mu dan keampunan Mu yang berkekalan dan kami memohon supaya terselamat daripada dosa-dosa dan kami memohon supaya sentiasa melakukan kebaikan dan kami memohon kemenangan dengan ditempatkan di syurga dan terlepas dari neraka."


"Ya Allah, ampunilah kami dan ibu bapa kami, anak-anak kami, guru-guru dan pendidik kami, orang-orang yang memberikan nasihat baik dan ikhlas kepada kami dan orang-orang yang mengajar dan membimbing kami dengan berdoa dan seterusnya sekalian Muslimin Muslimat dan Mukminin Mukminat, sama ada yang masih hidup atau pun yang telah mati."


AMEEN YA RABBAL ALAMEEN.




The Way I Think!


"I convey unto you the messages of my Lord and am for you a true adviser." (Al-Araf [7:68])---------------------------------------------"My Lord! relieve my mind And ease my task for me;And loose a knot from my tongue,That they may understand my saying." (Taha [20:25])

No comments:

Post a Comment